-friends-

Mar 17, 2011

tragedi 17 Mac 2011

jam 3 pagi terjage dari tdo..
teringat cyg bucuk ikan puyu aku tak mam lagi
terus bagi makanan tuk dia telan..
pastu tuan dia ni terus terasa lapo pulak..
call abg lan n the gang.. tanya ada mane..
owh kat JS MAJU  rupenya..
turun ler saya ni g menelan megi goreng yg pedas serta dua gelas necafe o ais...
pas kenyang itu toke ajak teman g pasar borong..
i pun g teman dia beli barang2...
n dia belanje i makan kat kfc.. (cian ikan aku tak makan sedap2)
balik angkat barang masuk kedai..
pastu i pun terus jalan lik umah..
sampai umah nampak sara tengah baring2 depan tv..
ezan lak sedang mandi..
i masuk bilik terus membaringkan diri kat atas katil tanpa melihat my ikan..

tak lame kemudian ezan selesai mandi n masuk ler bilik kami
sedang bersiap2 dia pun tetiba menjerit..
IRA!!!
Ikan ko mane?? mane dia ilang..
aku menjawab dengan releksnya..
ada tu..
tanpa melihat pun sambil memejam mate pulak tu
xde lah ira.. cube ko tengok betul2..
aku pun tergesa2 mencari dibelakang almari di atas lantai dan di merata ceruk bilik
tetapi aku hampa (ceh ayat skema ler)

call mak aku
sambil mate dah nak nangis..
bagi tau ** mama ikan hilang...
ezan dah rase pelik mane ikan ni pergi
aku sedih
sara masuk bilik tolong cari ikan..
tp tak jumpe jugak

dah tu pasrah jelah
mane ikan ni kan??
peluk2 bantal duk atas katil

ezan jerit lagi sekali
ira!!! ikan ko kat depan tv...
huh aku terus g tengok
tengok cedih jer..
dah mati ke idup lagi ni???
diam jer kaku jer..
sara datang kuis2 dengan kaki dia..
yeah ikan tu gerak lagi
idup le lagi..
tapi nape ikan tu kat depan tv/??

1. ikan tu nak tengok tv ngan sara..
2. ikan tu xde kawan nak tdo same dalam bilik,
    so dia kuar tuk tdo same ngan sara n ezan (sebab depa tdo depan tv)
3. ikan tu dah boring duk kat air.. dia nak cube idup di darat pulak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...