-friends-

Mar 15, 2011

rahsia jerawat..

Jerawat biasanya tumbuh kerana faktor hormon dan juga kebersihan kulit. Fahaman kita mengatakan kulit yang terdedah kepada serangan bakteria dan berminyak memang mudah ditumbuhi jerawat. Tapi tahukah kita, setiap jerawat yang tumbuh itu mempunyai rahsia mengikut lokasi dimana ia tumbuh


Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan, mungkin terlampau letih dan stress. Kumpulan ini biasanya panas baran. Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yang cukup danjangan lupa minum air yang banyak.



2) HIDUNG:

Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah. Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sistem penghadaman tidak normal. Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dengan ovari atau sistem reproduksi.

3) DAGU:

Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca daripada haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

4) PIPI KIRI:

Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk menghadapi masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan hemoglobin darah.

5) PIPI KANAN:

Fungsi paru-paru mungkin tidak normal.

6) PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN):

Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi memmastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.


Bukan saja tahi lalat je ada rahsianya, jerawat pon ada rahsia tersendiri. Tapi sejauh mana kebenaran tu kurang pasti lah kan sebab kadang kadang tak da jerawat pon boleh je terdedah dengan masalah masalah kesihatan.

2 comments:

  1. abes kalau satu badan sana sini penuh jerawat??
    bunuh diri jela, banyak sangat penyakit
    -jejak naein-
    saje pakai blog orang HOHO

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    ko tak de blog ker yg ko gune ed nye akaun??
    huh.. ko ker??
    aku rase kalo aku, aku tak bunuh diri lagi..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...