-friends-

Jul 25, 2011

antara aku dan dia

ya... 
aku tau dan aku sedar
siapa diri ini
bukan seperti beliau
yang sentiasa gah di mata mu
aku juga tak sepenting dirinya 
walau kau terus memberi harapan 
diri ini penting pada mu
aku juga sedar janji mu pada ku 
tidak sebesar 
janji mu pada dirinya
aku rela mengalah
dan melangkah pergi

jgn kau menghalang dengan nada cemburu mu
kerna aku tahu ia bakal membantutkan
keinginan ku utk terus mengenal insan lain 
selain dirimu

YA ALLAH,
Jika Engkau catatkan
dia milikku, tercipta buatku,
dekatkanlah aku dengannya..
bantulah kami menyelusuri jalan kehidupan ini
dalam keredhaan Mu.

andai Engkau catatkan 
dia bukan milikku
tercipta bukan utk ku,
engkau jauhkan lah aku darinya
peliharalah jiwa ini dari kekecewaan..

hanya pada Mu ku 
berserah YA ALLAH..

6 comments:

  1. insyaallah kalau ade jodoh tak kemana. andai dia untuk org lain, yakin dengan Allah, maseh ade yang terbaik buat kita :)

    ReplyDelete
  2. ye.. saya sedar pasal tu. sebab tu saya tak pernah nak halang dia ngan siape pun.. andai dia memang jodoh kita.. walau ngan siape pun dia skarang..
    akhirnya kembali pada kita juga...

    ReplyDelete
  3. amboi,bukan main sedap lagi!
    suka2

    ReplyDelete
  4. tq... memang nak dia...
    boleh tak doa mcm ni -
    Ya Allah jika dia jodoh ku
    dekatkan lah dia dengan ku..
    jika dia bukan jodohku
    jadikanlah kami jodoh..
    jika dia berjodoh dengan org lain
    putuskan lah jodohnya dengan org itu
    kemudian jodohkan lah kami...

    *** doa terdesak n tersedak...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...