-friends-

Jul 13, 2010

~ikan gapi ku~

ikan gapi ku.. ahaks.. aku dah dapat beli ikan gapi.. *anak ikan gapi...
dengan semangatnya pergi cari pepagi lagi kat pasar tani di shah alam pada hari ahad... 11 Julai 2010..
pastu tak der kat situ ada ikan laga ngan pets lain seperti ular, ngan rabbit ikan puyu pun ada...

aku ingat tak jadi dah beli ikan gapi.. aku nak beli ular.. tapi ramai sangat penakut.. ayah aku pun takut..
nak letak kat putrajaya ni pun satu hal.. budak umah semua takut.. aku pulak bukan ada masa nak jaga ular tu kat sini.. melainkan aku benti keje pastu jadi suri rumah sepenuh masa.. 

lepastu nak bg makan perut sendiri pun tara duit... 

erm.. 
santek tak?? ni ler lebih kurang warna nya.. tapi aku punye tak besar mcm ni lagi..
tak de camera ler nak amik gambar ikan aku sendiri..

ikan tu aku beli kat tasik shah alam...
pastu lik umah siap2 aku g Sireh Pinang pulak..
tuk body treatment.. badan ni dah penuh lemak...
proses tuk memecah kan lemak2 degil pun bermula lah..
aku ada lagi berpuluh2 sesi tuk pemecahan lemak ini..
treatment tu abis dalam kul 5 kot..
aku balik umah mandi n siap2 lagi..
online kejap 
tunggu lepas maghrib aku nak g KTM

dan semangat aku terserlah lagi.. oksigen dalam plastik ikan tu tahan 10 jam jer.. aku sanggup balik putrajaya naik ktm semua sebab tak nak bukak plastik ikan tu kat umah mak aku..
5 ekor ikan siap dengan bekas die ngan bowl n barang2 lain aku bawak..
bayangkan lah bgaimana aku pegang semua tu...

sampai jer putrajaya aku jalan kaki lik umah pasal malas nak tunggu bas..
jalan kaki lg cepat..
sampai umah tepat kul 10 malam..

tuler kesah semangat aku nak bukak plastik ikan kat umah sewa di putrajaya ni..
letak lak ikan aku sebelah ikan laga naein..
maka lebih bersemangat lah ikan itu melihat2 ikan gapi ku itu..

apa motif cerita ni aku pun tak tau..

2 comments:

  1. hoh! ular?? apa motif nak bela ular???lariiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!


    Latest Entry : Pernahkah dan Tahukah Anda?

    ReplyDelete
  2. minat... erm... suke ular... masa die lilit tangan tu rasa mcm manje sangat... ular sawa.. tapi nanti besar ler.. takut nak bg makan pun tak mampu..

    n tadi tengok sugar glider comel sangat2 sangat..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...